Niektóre urządzenia elektroniczne posiadają różnego rodzaju blokady – które chronią np. przed kradzieżą lub wyciekiem danych. Czasami zdarza się jednak tak, że blokada, która ma chronić nasz telefon sprawia, że my sami, jako właściciele, przestajemy mieć do niego dostęp. Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że Twoje Apple ID zostało zablokowane? Jeśli tak i nie wiesz jak pozbyć się tego problemu, to poniżej znajdziesz informacje na jego temat. Wyjaśnimy między innymi jakie mogą być jego przyczyny oraz jak najłatwiej sobie z tym poradzić.
Wyłączenie konta ze względów bezpieczeństwa
Jeżeli jesteś użytkownikiem urządzenia od Apple, to być może spotkałeś się z komunikatem, który będzie sugerował, że Twój Apple ID został wyłączony. Może się tak zdarzyć w sytuacji, kiedy Twój identyfikator Apple ID i hasło były wprowadzane zbyt wiele razy – a za żadnym razem nie były one podane w prawidłowy sposób. Jeżeli zobaczysz na ekranie swojego urządzenia, któryś z tych komunikatów: „Ten Apple ID został wyłączony ze względów bezpieczeństwa”, „Ten Apple ID został zablokowany ze względów bezpieczeństwa”, lub „Nie możesz się zalogować, ponieważ Twoje konto zostało wyłączone ze względów bezpieczeństwa”, to będzie oznaczało to, że Twoje konto zostało zablokowane ze względów bezpieczeństwa i dostęp do niego nie jest możliwy bez zmiany hasła. Jeżeli chcesz odzyskać dostęp do swojego Apple ID, to konieczne będzie wyzerowanie istniejącego już zabezpieczenia, a następnie ponowne zalogowanie przy użyciu nowo ustawionego hasła. Wyzerowanie hasła nie jest skomplikowanym procesem i możesz zrobić to zarówno z poziomu swojego urządzenia mobilnego jak i przy pomocy komputera z systemem Mac.
Jak wyzerować hasło Apple ID?
Jeżeli chcesz odblokować swój Apple ID, ponieważ zauważyłeś jedne z powyżej opisanych komunikatów, to konieczne będzie wyzerowanie hasła. Czynność tą możesz wykonać zarówno z poziomu innego urządzenia od Apple, jak i komputera z systemem Mac. Jest jednak jeden warunek – musisz być zalogowany na tym urządzeniu do konta Apple ID, które próbujesz odblokować. Jeżeli jesteś w posiadaniu takiego konta, to wystarczy, że w ustawieniach lub tematach – w zależności od urządzenia, wybierzesz opcję związaną z zerowaniem hasła i będziesz postępować zgodnie z instrukcjami, które pojawiają się na ekranie. Kiedy wykonasz wszystko w prawidłowy sposób, to wyświetli Ci się monit o tym, że hasło zostało wyzerowane – dzięki czemu pozbyłeś się blokady. Sytuacja niecko komplikuje się natomiast, gdy nie jesteś zalogowany na żadnym innym urządzeniu Apple, w takim wypadku możesz poprosić o pomoc kogoś z najbliższego otoczenia, kto posiada telefon iPhone. Osoba taka musi zainstalować na swoim smartfonie aplikację o nazwie „Wsparcie Apple”, a następnie odszukać w niej opcję związaną z zerowaniem hasła na innym urządzeniu Apple. Aby wyzerować hasło należy postępować zgodnie z podanymi instrukcjami, jeżeli wszystko zrobicie prawidłowo, to na ekranie pojawi się monit informujący o tym, że hasło zostało zmienione. Przy korzystaniu z tej metody należy pamiętać jednak o tym, że podanie niezaufanej osobie kodu swojego urządzenia może doprowadzić do ataku na dane zapisane w telefonie. Dlatego ważne jest, aby korzystać jedynie z urządzeń tych osób, do których mamy pełne zaufanie.
Odblokowanie Apple ID przy pomocy Internetu
Może zdarzyć się także tak, że urządzenie, które kupimy od kogoś innego lub te, które sami zechcemy sprzedać będzie posiadało blokadę aktywacyjną. W celu usunięcia blokady aktywacji z urządzenia, które nie jest w Twoim posiadaniu musisz wykonać pewien proces, którego poprawne przeprowadzenie pomoże w usunięciu blokady. Kiedy odkupujesz telefon od innego użytkownika, to upewnij się, że wykonał on taki sam proces, a urządzenie które kupiłeś nie jest w żaden sposób zablokowane. Aby zdjąć blokadę z urządzenia, którego jesteś właścicielem powinieneś zalogować się w witrynie internetowej iCloud.com – używając w tym celu swojego Apple ID. Następnie skorzystaj z funkcji „Znajdź iPhone” i wybierz opcję „Wszystkie urządzenia”, która znajduje się u góry ekranu. Następnie musisz wybrać te urządzenie, które chcesz usunąć z usługi – co jest jednoznaczne ze zdjęciem założonej blokady. W następnej kolejności wybierz opcję „Wymaż [urządzenie]” i kliknij przycisk „Dalej”, aby kontynuować. Na koniec pozostaje już tylko wybranie opcji „Usuń” i ponowne uruchomienie urządzenia w celu wykonania konfiguracji.
Potrzebne wsparcie Apple
Zdarzają się też sytuacje, w których samodzielnie nie poradzisz sobie z występującym problemem. Kiedy na ekranie Twojego urządzenia wyświetli się komunikat, że Twoje konto zostało wyłączone w sklepach App Store i iTunes Store, to konieczny będzie kontakt ze Wsparciem Apple – w ten sposób otrzymasz odpowiednią pomoc i doprowadzisz do rozwiązania problemu. Jeżeli potrzebujesz pomocy w zdjęciu blokady aktywacyjnej oraz masz w swoim posiadaniu dokument, który stanowi dowód zakupu danego urządzenia, to problem ze zdjęciem blokady możesz zgłosić do serwisu.