Ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony internetowej? Pozycjonowanie strony – inaczej SEO – to eskalujący proces, dzięki któremu zwiększamy widoczność naszej strony w wyszukiwarkach. Wytyczne SEO i przeprowadzenie tego procesu wymaga odpowiedniej znajomości e-marketingu oraz mechanizmów i algorytmów rządzących wyszukiwarką Google. To, jak długo trwa pozycjonowanie strony, zależy od wielu kwestii – takich jak popularność danej frazy, konkurencja i oglądalność. Jak szybko zobaczysz pierwsze efekty?
Jak pozycjonuje się strona w wyszukiwarce Google?
Pozycjonowanie serwisu opiera się na tworzeniu treści. Generalnie im więcej tym weselej. Zasadniczo każda podstrona w naszym serwisie powinna mieć dedykowany tekst. Warto pamiętać, że frazy kluczowe nie powinny powtarzać się pomiędzy treściami. Konieczne jest również przestrzeganie wytycznych SEO, o których napiszemy poniżej. Ponadto celem tworzenia treści dla serwisu jest ułatwienie nawigacji w serwisie i zachęcenie odbiorców do pozostawania z nim w kontakcie. Dlatego konieczne jest zachowanie spójności, czytelności i poprawności.
Wysiłek a wyniki – ile czasu zajmie poprawa widoczności strony?
Nie da się ukryć, że tworzenie treści na stronę internetową jest czasochłonne. Co ważniejsze, wszystkie muszą być wyjątkowe i powinny być w jakiś sposób interesujące. Załóżmy, że prowadzimy sklep internetowy specjalizujący się w odzieży. Na naszej stronie mamy około 20 kategorii, ponad 600 produktów i kilkanaście podstron. Spowodowało to konieczność stworzenia około 700 tekstów.
Publikowane przez nas treści powinny być nieco dłuższe niż te, które widzimy u konkurencji – na przykład 4000 znaków ze spacjami. Daje to w sumie 2,8 miliona znaków. Załóżmy, że zatrudniamy profesjonalnego copywritera, który jest w stanie wyprodukować 8000 stron wysokiej jakości treści na godzinę. Znaki ze spacjami. Oznacza to, że będzie musiał spędzić 350 godzin na napisaniu całego potrzebnego nam tekstu. To równowartość nieco ponad dwóch miesięcy pracy na pełen etat.
Konkurencyjne strony internetowe i wytyczne SEO w danej branży — ile treści musisz opracować, aby się wyróżnić?
Nawiasem mówiąc, warto zauważyć, że od tego zależy, ile treści musimy opracować, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Oznacza to, że powinniśmy przygotowywać więcej i dłuższe treści niż inne firmy, które pozycjonują się na pożądane przez nas frazy. Im więcej firm działa w naszej branży, tym ciężej musimy pracować. W tym przypadku również zajmie nam więcej czasu, aby zobaczyć efekt. Ma to również związek z faktem, że kiedy my właśnie zdobyliśmy miejsce w wyszukiwarkach, inne serwisy już to zrobiły. Musimy więc pracować ciężej niż oni, aby pomijać te witryny w wynikach wyszukiwania.
Kryteria oceny algorytmu wyszukiwarki Google – jak powinna wyglądać struktura treści, aby była kierowana?
Wspomnieliśmy wcześniej o wytycznych SEO, którymi należy się kierować podczas tworzenia treści. Takich kryteriów jest naprawdę wiele, a ich znajomość wciąż pozostaje w kompetencjach wykwalifikowanego copywritera. Dlatego wymienimy tylko najważniejsze rzeczy, które powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca prowadzący biznes w Internecie:
- Wyjątkowość treści
- Właściwa struktura (ołów, tytuł)
- Format HTML (pogrubienie, wypunktowania)
- Optymalne nasycenie dla fraz kluczowych (powinno występować z częstotliwością naturalną)
- Poprawność (pisownia, gramatyka, styl)
- Przydatność (treść powinna być prosta, zabawna i pomocna)
Wykorzystując powyższe wskazówki jako punkt wyjścia, możemy wyciągnąć dalsze wnioski. Na ich podstawie opracowaliśmy strategię pozycjonowania. To z kolei jest nam niezbędne, jeśli zależy nam na jak najszybszym uzyskaniu widocznych efektów.
Początkowy efekt pozycjonowania w celu generowania zysków – ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie naszej strony to długotrwały, stopniowy proces. Ponadto, kiedy już zaczniemy celować, robimy to przez cały czas. Warto też pamiętać, że efekty kierowania na strony nie pojawiają się z dnia na dzień. Najpierw zaczynamy tworzyć treści i umieszczać je na stronie. Algorytmy Google na bieżąco zbierają dane o naszej stronie w wyszukiwarce. Po chwili strona jest klasyfikowana jako przyjazna dla użytkownika. Dopiero wtedy jego pozycja na liście wyników wyszukiwania zacznie rosnąć. Zwykle zajmuje to około jednej czwartej czasu.
Nie oznacza to jednak, że od razu zaczniemy zarabiać kokosy. Zdecydowana większość użytkowników nie wyświetli więcej niż dwie pierwsze strony wyszukiwarki. Wymierne zyski można zrealizować dopiero wtedy, gdy znajdziemy się w TOP20 serwisów. Osiągnięcie tego statusu zajmuje zwykle około 9 miesięcy od rozpoczęcia kampanii SEO.