Gdzie możemy kupić używane meble do biura? Wielu początkujących przedsiębiorców ma problem z urządzeniem biura. Potrzebują oni bowiem nie tylko biurka, ale również szafy, regały, czy też stoliki do sekretariatu dla gości. Zakup nowych mebli wiąże się z dużym wydatkiem, dlatego warto pomyśleć o meblach używanych. Gdzie możemy je kupić, aby nie przepłacać? Odpowiadamy.
Outlet z meblami biurowymi
W ostatnim czasie na popularności zyskują outlety meblowe. Znajdziemy w nich przede wszystkim meble, które pochodzą z końcówek kolekcji. Niemniej jednak w wielu sklepach możemy również zakupić używane meble biurowe. Zwykle są one w bardzo dobrym stanie. Właściciele sklepów przykładają bowiem dużą wagę do tego, aby w ich ofercie znalazły się jedynie produkty wysokiej jakości. Meble te nie będą więc porysowane czy w jakikolwiek inny sposób zniszczone. W sklepie outlet czasami możemy kupić meble na raty, dzięki czemu nie musimy wydawać całej kwoty od razu. Jest to bardzo ważne dla młodych przedsiębiorców, którzy nie mają zbyt wiele wolnej gotówki. Minusem jest fakt, iż w sklepach typu outlet meble sprzedawane są również na sztuki. Oznacza to, że być może nie uda nam się znaleźć pełnego kompletu mebli do naszego biura. Nie ma to większego znaczenia, jeśli nie zamierzamy przyjmować w nim gości lub kontrahentów. Niemniej jednak jeżeli biuro ma pełnić funkcję reprezentacyjną, to trudno wyposażyć je w meble z różnych zestawów. Co więcej, outlet meblowy nie działa w każdy mieście. Niektóre sklepy handlują meblami także w internecie, jednak kupując meble z drugiego końca kraju, musimy jeszcze pomyśleć o ich transporcie. Koszty przewozu mogą zaś okazać się bardzo wysokie. Pomimo tego zainteresujmy się outletami meblowymi, jeśli takowe znajdują się w naszej okolicy. Dzięki nim możemy naprawdę sporo zaoszczędzić.
Portale aukcyjne – źródło mebli biurowych używanych
Używanych mebli szukamy często na portalach aukcyjnych oraz ogłoszeniowych. Rzeczywiście, są to dobre miejsca, w których możemy dokonać zakupu mebli biurowych. Ofert nie brakuje – w niemal każdej miejscowości ktoś sprzedaje używane meble biurowe. Musimy jednak uważać na kilka kwestii. Przede wszystkim przed zakupem zawsze obejrzyjmy meble na żywo. W sklepach meblowych właściciele zwykle trafnie dobierają produkty, zatem trudno trafić na zniszczone szafki czy biurka. Niemniej jednak zasada ta nie dotyczy prywatnych osób, które sprzedają własne, używane przez nich meble biurowe. W niemal każdym ogłoszeniu znajdziemy adnotację, że meble są w bardzo dobrym stanie. Tymczasem na miejscu może okazać się, że półka w szafce się nie wysuwa lub biurko całkowicie wypłowiało od słońca. Niestety, często musimy odwiedzić kilka biur, zanim w końcu kupimy wymarzone meble. Co więcej, zawsze domagajmy się faktury od sprzedawcy. Jako, że meble biurowe sprzedają zwykle przedsiębiorcy, nie powinno być problemu z jej wystawieniem. Faktura będzie nam potrzebna, aby wprowadzić meble do ewidencji środków trwałych. Nie dajmy się nabrać na paragony czy innego rodzaju dowody zakupu. Te bowiem nie mają, w przypadku firm, żadnej wartości księgowej.
Portale społecznościowe – ogłoszenia z meblami biurowymi.
Na portalach społecznościowych również możemy znaleźć interesujące oferty zakupu używanych mebli biurowych. Wystarczy tylko regularnie przeglądać ogłoszenia, aby znaleźć idealną ofertę dla swojego biura. Co ciekawe, przedsiębiorcy bardzo często proponują oddanie mebli nawet za darmo. Powodem jest fakt, iż po prostu chcą się ich pozbyć. W przypadku zakupów przez portale społecznościowego przestrzegajmy tych samych zasad, co w przypadku portali aukcyjnych i ogłoszeniowych. Dzięki temu łatwiej będzie nam kupić dobrej jakości meble używane do biura. Dzięki portalom społecznościowym możemy również nawiązać różnego typu biznesowe znajomości. Przez to z jednej strony zyskamy piękne meble, z drugiej strony partnerów biznesowych bądź nawet klientów.
Meble biurowe z targu
Niektórzy już na dobre odzwyczaili się od kupowania czegokolwiek na targach. Tymczasem okazuje się, że na tak zwanych pchlich targach możemy kupić nawet używane meble biurowe! Tego typu targi nie odbywają się codziennie, dlatego musimy śledzić, kiedy takowe wydarzenie będzie miało miejsce w naszej okolicy. Kto sprzedaje meble biurowe na targu? Przede wszystkim osoby, które zbierają różnego rodzaju rzeczy od innych. Są to dobrej jakości meble, które jednak nie tworzą spójnego kompletu. Zwykle na targach możemy kupić jedynie biurka, krzesła, ewentualnie także szafkę. Niemniej jednak naprawdę warto skorzystać z oferty, szczególnie jeśli zależy nam jedynie na uzupełnieniu naszego biura. Używane meble możemy w łatwy sposób odnowić. To zaś pozwoli nadać im stylu, w jakim utrzymane jest całe nasze biuro. Dodatkowo zakup używanych mebli na targu pozwala nieco zaoszczędzić. Pamiętajmy jednak, aby kupować meble od przedsiębiorców, którzy mogą nam wystawić fakturę. Na targach często bowiem panuje zasada, że nie wystawia się żadnych dowodów zakupu. Tymczasem bez nich w zasadzie nie możemy wprowadzić mebli do ewidencji środków trwałych. Nie mogą być one także kosztem dla naszej firmy.
Aukcje majątku firmowego – wyprzedaż mebli biurowych
Aukcje majątku firmowego to wydarzenia, na których przedmioty należące do firm są sprzedawane w procesie licytacji. Są to często skutki restrukturyzacji, przeprowadzki, czy likwidacji działalności, gdzie firmy decydują się na sprzedaż swojego wyposażenia, w tym mebli biurowych. Aukcje takie oferują znakomitą okazję do nabycia wysokiej jakości mebli biurowych, w tym biurek, krzeseł, szaf, regałów czy innych elementów wyposażenia, często po znacznie obniżonych cenach.Podczas aukcji majątku firmowego, kupujący mają możliwość nabycia dobrze utrzymanych i funkcjonalnych mebli, które mogą być drogie w regularnej sprzedaży. Jest to szczególnie korzystne dla start-upów, małych przedsiębiorstw czy indywidualnych klientów szukających ekonomicznych rozwiązań do swoich biur.
Aukcje te zazwyczaj odbywają się zarówno w formie tradycyjnej, jak i online, dając szerszy dostęp potencjalnym kupującym. Przed uczestnictwem w aukcji warto dokładnie zapoznać się z opisami oferowanych przedmiotów, warunkami sprzedaży oraz możliwością obejrzenia mebli na żywo. Niektóre aukcje umożliwiają wcześniejsze obejrzenie przedmiotów, co pozwala ocenić ich stan i przydatność.Udział w aukcjach majątku firmowego to także szansa na nabycie unikatowych lub niestandardowych mebli, które mogą dodać indywidualnego charakteru każdemu biurowemu wnętrzu. Ponadto, zakup używanych mebli to świadomy wybór ekologiczny, przyczyniający się do zmniejszenia odpadów i promujący ponowne wykorzystanie zasobów.